Wednesday, December 2, 2015

Japan Yokoso 2015 Day 2 :Part 3 Ikimasu~~~Tokyo II !

Part 3 starto!

Alhamdulillah kenyang makan ramen, nk jumpe Miyuki lagi sorang. Ku kenal Miyuki dan Miyuki ni sebab CNBLUE sebenarnye. Drg berdua datang Malaysia tahun 2013, maka sampai arini still keep in touch.

Dari Shinjuku, kami menuju ke Shin Okubo. X lama dan tak susah, hanya naik JR Yamanote Line, 1 station sahaja. Ape ade kt Shin Okubo ni? Tempat shopping, tempat senang carik makanan halal dan tempat best untuk kpop lover.lol. Tak bercadang untuk carik barang pun, tp sebab Miyuki suggest untuk tea time kt satu cafe ni, maka ke sini lah kami.^^ Cafe ni bertemakan drama 'Coffee Prince ' sebab hero drama ni penah datang sini ( aku pon x bape nk tau.hahaha).

Cafe~~
penuh wallpaper
Kt sini saje lepak2, sembang sambil pekena kopi ais. Lega rase dpt minum sebab berjalan je dari td.kkkk.Tenaga pon dh suam2 kuku sebenarnye, maklumlah dari malam td x cukup rest.

Wootzzz
Jam pun dh pukul 4.00 pm, maka kne beransur ke destinasi seterusnya. Ke mane kite? Ke Tokyo Dome yo! Dari Shin Okubo, kne transfer JR Yamanote Line ke JR Chuo Line untuk ke Suidoibashi Station.

Untuk ape ke Tokyo Dome ni?Kesahnye, untuk ke Big Bang concert.kkkkk . Bukanlah peminat BB, tp sebab nk masuk gak Tokyo Dome, ku layankan aje lah.Tiket pun kawan Alin bole belikan, so redah. Maka dh 2 kali la merase masuk Tokyo Dome ni.^^

Pukul 9.30pm, settle BB, settle buhbye dengan Miyuki2, kami menuju ke YMCA Hotel untuk melabuhkan hari pertama di Tokyo.

Jadinya perjalanan untuk harini :
Haneda airport to YMCA Hotel to Tokyo Camii Mosque to Shinjuku to Shin Okubo to Tokyo Dome.

Ok, masa untuk belanja gambar2 kt tempat2 yg kami jejaki ni ( credit to phone canggih Kak Yat.kkkk)


Suidoibashi


Masa ni blur nk lintas jalan ke arah mane, tgkla cik Ayu tu tanye abam polis.Mentang2 kacak!kkkk
Sudoibashi Station
Berkilo2 beg
Yoyogi Uehara

kubah masjid



Shinjuku


 
Juntoshi!
Shin Okubo

tempat perabih duit
kecomelan apekah ini..penanda jalan je pon.hihi
 
Kpop Shop
Belek je, x membeli pon.

Tokyo Dome




view from our seat

daebak




No comments:

Post a Comment