Thursday, October 25, 2018

#KKBiansPergiKorea - 2D1N Gochang, North Jeolla Province, South Korea Part 3



Kembali sambung.

Tempat kedua yang kami jejaki di Gochang ni, tak lain tak bukan, drama location Love in the Moonlight. Sume gara2 Bogummy dan Yoojungie. Sis memang penggemar teruk drama tersebut.

Selain dari Chandoekgung Palace & Garden of Morning Calm, salah satu lokasi penggambaran adalah Gochangeupseong Fortress. Nak dijadikan cerita, tempat ni memang dekat dengan hanok house yang kami stay di Gochang.

Dalam drama Love in the Moonlight tu, Seja aka Crown Prince bawak Kim Byung & Ra On( Hong Sam Nom) relax kan minda dengan menikmati sunset. Maka kami pon nak la experience bende yang sama kan. hahahahaha. Makanya lepas balik dari borinara hagwon farm, memang terus ke sini. Hari pun dh petang mase tu.

Actually kat fortress ni akan ade annual festival berlangsung sehari selepas kami stay kt sini. Tak dpt join, tp rasa gakla kemeriahan sebab org2 local set up mcm2 utk festival ni. Katenye festival besar gak di Gochang.

Ape2 boleh refer sini >>> http://english.visitkorea.or.kr/enu/ATR/SI_EN_3_1_1_1.jsp?cid=658574

Dan baru perasan, hanok stay pun dh ade update dalam ni. Yay! So sape2 berminat boleh la refer sini juga >>> http://english.visitkorea.or.kr/enu/ACM/AC_EN_4_8.jsp?cid=2545929

Meh belanja gambar:



nampak tak tembok tu, kami mendaki di situ.hahaha





tangga agak curam, berhati2
geng dh letih.hahaha


sipi2 sunset

ni view original, dalam drama kasi edit lain.hahaha


gigih weh panjat.hahaha

yay!

muka puas hati hahaha



Local people dah setup utk festival esk..rugi x dpt join.
Makanya itulah 2D1N kami di Gochang. Misi jejaki drama lokasi tercapai. Dapat jugak duduk hanok house yang sangat cantik. Overal memang puas hati walaupun cabaran banyak cikit kalau nk banding dengan Busan ke Jeju apatah lagi Seoul.

Terima kasih pada sajangnim dan ahjumma Hanok House yang sangat baik hati. Sajangnim siap hantar kami ke bus terminal bila nk pergi Seoul. Bukan tu je, siap tlg belikan ticket bas sume. Layanan memang tip top. I hope to repeat again ^^

Lagi sekali promote hanok house Gochang.kkkk




nk pegi Seoul dah.huhu






2 comments: