Wednesday, May 25, 2011

Japan/Korea Favorite OST

Bila kite tgk drama ke movie ke kan, salah satu bende yg akan melekat kat kepala ialah drgnye lagu tema.
Btol tak?Sepanjang aku melayan berpuluh-puluh K/Jdorama, ade beberape lagu tema yg mmg aku minat..bak kate org,mmg leh layan la lagu tu.Walaupon cte tu dh lame, tp aku still akan layan lagu ni smpai skang.

Slalu kalu drama jepon ni, theme song mmg best2.Dan yg penting, kalu drama tu pelakonnye dak JE(daisuki!!), rata2 lagu tema drg akan nyanyi..hehehe..mcm Arashi, SMAP, Kinki Kids.Drama korea, selalunye aku mmg tak tau sape penyanyinye..ahaha..maybe sbb aku tak bape nak pakar dgn penyanyi korea kots?hehehe..sbb aku kenal idol2 mereka sahaja..kebanyakan lagu tema korea bukan dr idol drg.,..kalu ade pon, sgt jarang.

Okla, 5 top OST yg berada dlm minda aku ni utk drama Korea:

1) Love Song dari Winter Sonata..time drama ni tayang, aku dok asrama kot..rupe2nye psl drama ni la bermula org2 Msia kemaruk dgn cte korea..kekeke.tp mmg lagu ni melekat dlm otak aku bile teringat psl Winter Sonata..suare Ryu, yg nyanyi lg ni pon mmg merdu abeh la..hee

2) Sweet Dream dlm cte My Love Pattzi--comey sungguh suara Jang Nara ni.Dhla muke mmg cute je..suara pon cute gak.mmg teringat2 la lagu ni.

3) Thorn Flower from drama Bad Guy-start tgk drama ni,aku mmg jatuh cinta ngan lagu ni..trs semangat carik lirik n translation.Kalu tgh sedih layan lagu ni, mmg makin sedih la..hehehe.aku akan dgr lagu ni kalu tgh tension..kompem tension aku ilang..^_^

4) Never Say Goodbye dari My Girl-sbb aku suke lagu ni?Junki part..ahahaha..rap dlm lagu ni pon leh tahan..kepala leh goyang2 la dgr..kekeke

5) Miracle from Which Star are You From-lagu mendayu-dayu yg aku suke dgr..hehe.

Dalam lima-lima ni, senang cte aku mmg akan cepat suke lagu mendayu2 kot.sbb?lagu2 ni leh wat aku rileks..walaupon aku tak phm pon..tp before aku suke lagu2 ni, aku akan make sure cari lirik n translation la..at least tau gak cecikit kan.

For drama Jepun, banyak sebenarnye..hehehe..tp aku listkan top 5 gakla eks.

1) Truth from Maou-SGT SUKE!!Drama ni Ohno & Toma berlakon.Arashi yg nyanyi lagu ni..mmg sgt2 suke!First time dgr, trs melekat utk dgr byk kali..hee..lain drpd lagu2 arashi yg biase.

2) Hard to Say I Love You from drama Sunao ni Narenakute-Weaver yg nyanyi lg ni.Lyric pon best.1st time dgr bile tgk drama ni, time ni Weaver blom release lagu ni pon..berusaha giler aku mencari lyric..ahahaha

3) Ikenai Taiyo dari Hanakimi--lagu sgt rancak!!aku slalu tak bape layan rock band ni, tp sbb lagu ni syok, aku dgr gakla..ahaa..yg nyanyi lagu ni, Orange range..part chorus mmg meletop!Paling tak leh lupe part nnaa naaa naaaa..ahaha

4) Poison from GTO-aku rase lagu ni mmg sgt popular kot..opening drama GTO mmg sgt diingati rasenye..hehe.Dgn gaya Onizuka sensei tu kan..^_^

5) Hikari Hitotsu from Othros no Inu--Tackey yg nyanyi lagu ni.part awal lagu ni bg aku sgt menarik.suara Tackey pon mmg sgt sesuai..walaupon Tsubasa takde..huhuhu.

Rase kalu nak list sume OST yg aku suke mmg byk kot, tp list di atas ni mmg menarik n diingati bg aku.Drama2 tu pon best utk dilayan~~


Jom layan Ikemen Paradise..ahaha

No comments:

Post a Comment