Tuesday, May 24, 2011

Jdorama-Shiawase ni narou yo

Lame meninggalkan Jdorama gara2 melayan Kdorama.Jadi,season ni aku nak melayan kembali Jdorama.
Drama yang menarik utk dilayan ;'Shiawase ni narou yo'.Memula google youtube, terjumpe lagu baru SMAP.Drg yang nyanyi utk this drama theme song.Sb
b?Katori Shingo hero utama.Aku pon tak bole nak kate cte ni best sgt sbb baru layan epi 1..ngehehe.

















Antara pelakon dalam drama ni Meisa Kuroki(minah ni cute, tp cool) and hero idaman malaya aku..sape lg kalu bukan Fujiki Nouhito(makin tua makin hensem).

Review aku untuk episode 1:

Takakura keje as marriage advisor dlm erti bahasa melayu die ni agen cari jodohlah.Keje die, carikan pasangan utk org2 yang dh berdaftar dekat agensi tempat die bekerja.Satu hari, ade satu minah yg cun(Yanagisawa) dtg apply utk cari jodoh kat cni.Junior Takakura, Sakuragi Marisa yg agak bising ckit curiga dgn minah cantik yang br mendaftar tu.Yelah, muda, cantik, anak org berada..tup2 dtg apply ke agensi cari jodoh, mcm pelik kan.Tp Takakura kan cool, so die kate biar die yg uruskan.

Selidik punye selidik, mmg btol Yanagisawa ni bg maklumat palsu psl diri die.Marahla si Takakura yg sgt berdedikasi gn kerjaya die ni.Satu hari, dtg pulak sorang mamat hensem apply jugak kat agensi drg ni, Yashiro.Bile tanye taste mcmane yg die suke, die ckp..saya suke wanita yang cantik!ahahaha...direct siot..sassuga cool man~~

Ending episode satu, Takakura jumpe ngan Yanagisawa utk mintak penjelasan kenape minah ni tipu identiti die.Sbb bg Takakura, kalu nak msuk agensi ni, sume kene jujur..camne die nak carikkan pasangan kalau details yg dibagi semua tipu belaka kan?hehehe..so to be continue...

Bg aku utk epi 1 ni, ok.Shingo mmg sesuai utk watak2 camni..Meisa, mcm die kot..pompuan lawa yg ala2 cool..fujiki?tak pyh cte la kan..kompem2 aku mmg suke..ahaaa.Yg best, Naka Riisa ade..kemba Nino!!

Nak dgr lagu baru Smap?Douzo~~

http://www.youtube.com/watch?v=saya_fDlkAc

Otsukare~~

No comments:

Post a Comment