Monday, January 25, 2016

Japan Yokoso 2015 Day 15 :Part 22 Sapporo >> Tokyo >> Osaka!

New Chitose Airport, Sapporo
Moshi Moshi!

Yosh! Dah nak abeh dah #KembaraJufa2015 . Lepas ni boleh buat summary part.kkkk. Sebelum tu, mari sambung!

26/11/2015 

Hari ke- 3 di Sapporo, dan hari ke 15 di Jepun. Perjalanan diteruskan, dari Best Western Hotel Sapporo berangkat ke New Chitose Airport untuk ke Tokyo dan seterusnya menuju ke Osaka. Memang trip kali ni tak teratur sikit, sebab ikut suka hati je, hahaha ( padahal ade sebab yang x penting.luls)

Nak jimat masa, dari Sapporo ke Tokyo kami berangkat menaiki kapal terbang. Usha Jetstar tiket, tambang dalam 5400 yen, tak murah x mahal, okla. Flight dari New Chitose Airport to Narita Airport, mengambil masa sejam setengah, tapi aritu delay cikit sebab runway licin.

Dari Narita Airport, amik NEX untuk ke Tokyo Station dan seterusnya meneruskan perjalanan dengan menaiki shinkansen ke Shin Osaka dan terus ke Osaka Jo Hall untuk ke CNBLUE Arena Tour.

Hari ni memang paling x bole nak lupe, sebab hari berlari macam lipas kudung mengejar shinkansen. Semput gile mcm napas nk abeh dibuatnye. Ema menjerit kt Tokyo Station paling epic, sampai datuk2/pakcik2 jepun berhenti bagi laluan kt kami.wakakakaka. Kalau la ade cctv, dan boleh tgk balik, kompem pecah perut gelak.hahaha. Best experience ever!lol

Sebab ape kami lari macam lipas kudung?

1) Flight Jetstar delay, sepatutnye sampai 1.05 pm, tapi landed 1.45 pm, masa dh lari 40 minit dari plan awal, then kne naik shuttle bus dari terminal 3 ke terminal 1 nak ke NEX platform.
2) NEX ( Narita Express) , dari Narita ke Tokyo Station, 53 minit , plan kene naik 1.45 pm, tak sempat, so naik 2.18 pm..sampai Tokyo Station pukul 3.18 pm
3) Kene berlari ke locker, sebab dh 3 hari so kne keluarkan dulu then masukkan luggage semula.
4) Kene kejar shinkansen to Shin Osaka pukul 3.33 pm, so ade 15 minit je nak buat semua tu ( keluar dari NEX platform, menuju ke locker kt Chuo Line, check out locker, check in locker,  menuju ke Shinkansen Tokaido Line, then naik shinkansen dengan selamatnya)

Ko ghase la kan, dengan 15 minit tu, camne keadaan ktrg? hahahahaha. Tapi alhamdulillah, dapat la kami kejar shinkansen 3.33 pm tu. Masuk je kaki dlm gerabak, pintu tutup.Bapak ahhhh, lega sambil gelak gile2 tgk keadaan masing2.hahahahaha. Ni sume ko punye pasal cnbru!

Dari Shin Osaka, berlari plak menuju ke platform 15 & 16 untuk ke Osaka Station. Dari Osaka Station kene transfer ke platform 1 & 2, Osaka Loop Line untuk ke Osakajo koen , nearest station to Osaka Jo Hall. Fuh! Memang perjalanan yang panjang.

Kesimpulan , dalam pukul 7pm, baru masuk osaka jo hall ( lambat setengah jam, kalau flight x delay, memang ngam2 ho je).hahaha. Mujurla cnblue nye arena tour ni best, so kira berbaloi la penant lelah.hahaha. Pukul 9pm, settle, terus menuju ke Taiyo Hotel , area Shin Imamiya gak. Nanti ku review pasal hotel ni kt entry khas psl accommodation ye.

Hari ke 15 melabuhkan tirainye.

Jom belanja gambar!

Bye Sapporo!
Super Hakuto Limited Express
muke tahan sejuk









Jya nee Sapporo!
hmm, x jumpe doraemon ni..celah mane ntah.hahaha
dari pagi sampai matahari terbenam perjalanan kami
Osaka Jo Hall, CNBLUE Arena Tour 2015
JBoice, peace! 

No comments:

Post a Comment